00:00 Satanique Samba Trio – Badtriptronics #16 02:04 suave – arrebatamento epistêmico 05:00 ChicoCorrea & Jéssica Caitano – Manga Espada 05:51 Tamara Franklin – A Rosa e o Cravo 09:16 Think of One – Coco Medley 14:14 Zé Brown – Côco do Trava Língua 16:14 boTECOeletro – Jackson de Aço 21:46 Clementina De Jesus – Marinheiro Só 23:34 Jackson do Pandeiro – Coco de Improviso 26:28 Luiz Gonzaga – Karolina Com K 33:06 Mestre Vieira – Solo do Maracatu 37:14 Thiago David – Delilírio 42:10 tngl_mngs – hipoteses_telhas_pandas_ovelhas.wav 47:29 Tiganá Santana – Hoje é dia de El Rey 56:08 Tori – Tanto
00:00 Cassiano Cacique e Diomedes Chinaski – Vai Te Catar/Reza 02:53 Marcelo D2 – Meu Samba É Assim 06:36 Riachão – Vá Morar Com o Diabo 09:52 Bezerra Da Silva – Bicho Feroz 13:30 Jorge Ben Jor – Tim Dom Dom 15:45 João Gilberto – Este Seu Olhar 17:54 Leo Fazio – Um Choro Calado 19:01 Milton Nascimento – Tema dos Deuses 22:22 José Mauro – Variação Sobre um Antigo Tema 25:06 Gal Costa – Tuareg 28:26 Chico Science & Nação Zumbi – Maracatu Atômico 33:20 Lado 2 Estéreo – O Rupinado 36:45 LG Lopes – Miúdo 41:50 Metá Metá – Odara Elegbara 45:32 Nilza Costa – Elegbara/Eleguà 51:05 Okalonam – Caminho de Casa (feat. Lirinha) 56:51 Rodrigo Brandão – Quantos Coltrane…
Museum M presenteert dit najaar in de Sint-Pieterskerk ‘The Off Hours‘, een speciale in situ-installatie van de Amerikaanse kunstenaar Jill Magid, gecureerd door Valerie Verhack. Elke nacht zal tijdens de sluitingsuren van de kerk een muziekstuk geïnspireerd door de nachtelijke roep van trekvogels weerklinken vanuit de kapel waar gewoonlijk ‘Het Laatste Avondmaal’ van Dieric Bouts hangt. ‘The Off Hours’ is een nieuw hoofdstuk van Magid’s film- en geluidsinstallatie ‘The Migration of the Wings’, die in het voorjaar van 2023 bij M te zien was.
Magid onderzoekt de gedwongen migratie van de zijpanelen, oftewel de ‘vleugels’, van ‘Het Laatste Avondmaal’, door Bouts gemaakt in opdracht van de Sint-Pieterskerk. Op die panelen zijn scènes afgebeeld van de Joodse diaspora, afkomstig uit het Oude Testament. In de afgelopen 600 jaar werden de panelen herhaaldelijk gestolen, geëxploiteerd als handelswaar, gebruikt als politiek onderhandelingsinstrument en als oorlogsherstel tussen Duitsland en België. Intussen bleef het centrale paneel, dat een bijna verstilde scène uit het Nieuwe Testament toont, eeuwenlang in de Sint-Pieterskerk in Leuven.
De muzikale compositie van klarinettist Stuart Bogie vormt een nieuw metaforische verband met de Joodse diaspora in het schilderij. Bogie gebruikte de nachtelijke roep van Europese trekvogels voor zijn muziekstuk, met pieken bij zonsopgang en zonsondergang. Geluidskunstenaar Eric Sluyter programmeerde het muziekstuk, zodat het zich gedurende de volledige 15 sluitingsuren van de kerk blijft ontwikkelen.
Naast de luidsprekers in de kapel van ‘Het Laatste Avondmaal’ zullen ook twee partituren te zien zijn, één oude en één nieuwe. Het ‘Liturgisch Handschrift van het Heilig Sacramentsaltaar’ (‘The Book of Hours’) is in de 15e eeuw samengesteld in opdracht van het Broederschap van het Heilig Sacrament, dat bij Bouts ook ‘Het Laatste Avondmaal’ bestelde. Het volume van het handschrift vertegenwoordigt voor Magid de 9 uren waarin de kerk overdag open is. Als aanvulling heeft ze ‘The Book of Off Hours’ samengesteld: een visuele partituur van de nieuwe compositie, waarvan het volume overeenkomt met de 15 nachtelijke sluitingsuren.
Met ‘The Off Hours’ gebruikt Magid de leegte die het drieluik achterlaat en de migratie die het gevormd heeft, als basismateriaal. Zelf noemt ze het “een concert voor de kerk en haar geesten.” Voorbijgangers van de kerk kunnen de muziek opvangen door ‘s nachts bij de ramen van de kapel te gaan staan.
‘The Off Hours’ is op vrijdag 3 november integraal te horen op Radio Scorpio, van 16:30 tot 07:30. Net voor aanvang van het stuk is er een interview dat Radio Scorpio met Jill Magid en Stuart Bogie had te beluisteren. Een week nadien, op 8 november is ‘The Off Hours’, te beluisteren op Radio Centraal.
BaianaSystem (foto CC BY-SA Fora do Eixo), MG Calibre, Sevilha, Coletivo Radio Cipó, Berra Boi, Alien Man, BK’, Bixiga 70, A Roda, Eddie, Cascabulho, DJ Dolores, Luca Argel, Machete Bomb, Pedro Luís E A Parede, Tom Zé.
00:00 BaianaSystem – Nauliza 03:44 MG Calibre – Pescador de Fragmentos 06:47 Sevilha – Esse Rio é Minha Vida 10:37 Coletivo Radio Cipó – Cowboi sem Lei 15:13 Berra Boi – Berra Boi (Live) 19:03 Alien Man – De Tal Parte (feat. Intruso) 22:11 BK’ – Visão 25:36 Bixiga 70 – 7 Pancadas 30:23 A Roda – Ponta de Areia 35:22 Eddie – Amassando Amassa 38:18 Cascabulho – Boi Catimbo 41:04 DJ Dolores – Adilia’s Place 44:41 Luca Argel – Virada (feat. Vinicius Terra) 46:38 Machete Bomb – Central (feat. Dedé Paraízo, Mulamba, Tuyo) 50:29 Pedro Luís E A Parede – Caramujo Jah 55:10 Tom Zé – Triu-trii
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.